Sad Stories

Depression is not a sign of weakness, it means you have been strong for far to long.

Ensam och övergiven.

Kategori: Allmänt

Ensamheten växer som en vägg över mitt huvud. Mörkret blir mer och jag blir blindare.
Så mycket jag har förlorat. Så mycket jag inte kommer få tillbaka.
Nätterna passerar, tiden den tickar och för varje sekund så sjunker jag nedåt mer och mer.
Jag går inte längre i skolan, jag hade en gång i tiden en dröm om att bli skådespelare. Men nu är alla drömmarna slut och det har bevisats att jag inte längre har någon framtid. Möjligheterna ligger som ett smörgåsbord framför mig för att utvecklas, men ensamheten är så stor. Det finns inget att kämpa för längre. Det finns inget jag vill uppnå mer i livet. Det finns ingen som vill ha mig längre. Det finns ingen som vill se mig längre. Ingen hör av sig förutom om de vill ha något av mig.
Jag är helt övergiven och har ingenstans att ta vägen.
Jag vill inget mer än att bara lägga mig ned och vänta på att få dö.
Det är en tidsfråga när det kommer hända, det är en tidsfråga om när jag kommer släppa taget helt och hållet. 
Men jag kan med stor säkerhet säga att det inte är lång tid kvar för mig längre.
Min tid är slut. Dags för mig att gå bort.

Kommentarer

  • stahp säger:

    Det löser sig

    2013-03-10 | 04:32:03
  • Du är stark!! säger:

    Du klarar detta!! Håll fast vid sånt du tycker om, håll fast vid din dröm! Vill du verkligen bli skådespelare så kommer du att lyckas om du kämpar, du kommer klara det! Ta vara på alla härliga stunder i vardagen och få in i en rutin! Gå i skolan! Jobba! Spela teater! Spela gitarr! Gör sådant du mår bra av! Du kommer klara detta, det kan ta tid, men allt kommer lösa sig och bli bättre i framtiden. Jag vet att du klarar detta, Dennis.

    2013-03-23 | 23:44:34

Kommentera inlägget här: