Sad Stories

Depression is not a sign of weakness, it means you have been strong for far to long.

Mina 6 sinnen

Kategori: Allmänt

Varje individ har 6 sinnen varav 5 utav sinnena är likadana och den 6:e skiljer sig från person till person och vissa är rätt lika varandra. Syn, hörsel, känsel, lukt och smak har vi alla gemensamt. Mitt 6:e sinne är att läsa av en kvinnas allra inre tankar och förutser om det kommer att ta slut eller om det kommer att bli något mellan oss. Den känslan känns som tusen nålar i bröstet och hjärtat, som en syra påväg att fräta sönder ett hål i magen. Den känslan är som rent gift. Varje gång jag fått denna känsla så har det alltid slutat illa. Och den känslan är för att jag vet att ingen vill vara med mig, ett utav mina 5 sinnen alltså känsel sinnet. Den slår i taket. Och jag börjar få flashbacks mitt framför ögonen. Jag börjar ana om vad hon ska säga, jag börjar få signaler om hur hon tänker. Och varför blir jag inte arg och alltid släpper taget. Det är för att jag inte har någon vilja eller känsla kvar. Inte efter det "X" gjorde. Allt är bara hopplöst och jag ger upp. Men känslan av hur ont det gör sitter kvar. Och den sköljer jag bort med alkohol. Och alkoholen gör mig våldsam och arg och får mig att skrika ut mina känslor och i mitt dagliga agerande. Jag blir lätt arg och jag blir hårdhänt och tappar min konsentration vilket leder till att folk blir trötta på mina upprepande misstag och därmed får jag utskällningar vilket jag inte tål. Och mitt agerande efter att ha blivit skälld på kostar mig min framtid. Det gör mig osäker på mina val, jag hamnar i depression.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: