Sad Stories

Depression is not a sign of weakness, it means you have been strong for far to long.

Ingenting kommer gratis!

Kategori: Allmänt

2013 så sökte jag vidare från McDonalds till ett annat jobb på ett bemanningsföretag, uppdragstagare åt Telia vid namn Silentium i Skanstull via en kompis facebook-inlägg som jag läste om helt random en dag när jag var inne på facebook. Jag ville bara sticka från donken, så jaq tog chansen och sökte detta jobb, fick en intervju och företaget gillade mina referenser och erfarenhet. Fick ett gott intryck av mig och bestämde sig för att sätta mig på provanställning 6 månader då som standard. ''Vart ser du dig själv inom ett år Dennis?''... ställdes frågan till mig på intervjun. Jag ser mig själv inom telekommunikationsbranschen, välutvecklad säljare som vill komma långt. Jag är ingen ''pluggfantast'' så därför måste jag alltså satsa på jobb. Som tur är jag ingen soffpotatis som sitter hemma och smochar av mina föräldrar på pengar. Utan jag är driven och vill lära mig mer, utvecklas, göra min egen karriär. Jag tror på detta jobb, jag är socialt utåtriktad och jag vet hur man får bra kontakt med människor för att sedan göra en god och hederlig affär med kunden. 1 år hade jag på mig att ta mig dit vi bestämde.... 1 år! jag började 25 november 2013 och 14 februari 2014 då hamnade jag på Telias huvudkontor... återigen, 1 år sa vi. lite mer än 3 månader tog det för mig att göra någonting som tar upp till 1 år eller aldrig för flesta vanliga människor att ta sig till, speciellt när de är lika gamla som jag. 18 år och redan jobbar på huvudkontoret för ett företag som dessutom är Sveriges och ett utav världens största och mest utvecklade mobiloperatör. Var det hela ett undantag eller måste jag haft tur? Dagen innan jag flyttade till huvudkontoret så stötte jag på tjejen som anställde mig och intervjuade mig. Hon kom in på kontoret där jag och alla andra på Silentium satte och ringde kunder. Gled förbi mitt bord där jag satt och sade ''Duktigt Dennis, lycka till på Telia nu! vi kommer sakna dig här!'' ''Tack!'' svarade jag. Hon vände sig om och var påväg att gå ut från kontoret då jag ropade på henne. ''Vänta lite, jag har en sista fråga innan du går'' ''ja?'' svarade hon. ''Hur kommer det sig att just jag blev vald att flytta ut till Telias huvudkontor? måste jag ha haft tur eller något sånt?'' Hon gick tillbaka mot mitt skrivbord, skrattade lite på vägen dit. ''Dennis, det finns inget som heter tur, jag tror inte på tur. Jag ska inte säga så mycket mer men räkna med att du själv har gjort någonting som lett till att din chef väljer att rekrytera dig till Huvudkontoret.'' efter det har jag totalt ändrat inställning, självklart finns det inget som heter tur. Jag har själv sett till att jag får det jag förtjänar. Ingenting kommer gratis, precis som världens mest viktiga regel ''Ingenting kommer gratis!'' Jag börjar på Telia och första månaden går sådär bra, mars går bättre, april går super bra och i maj får jag beskedet att jag blivit Telias bästa försäljare för månaden April. Check! Jag har nått mitt delmål i arbetslivet och nu är jag nöjd på den planen. Jag är Säljkonsult Dennis. Månadens Säljare!
Mitt resultat!
Mina kollegor som hjälpt mig ta mig dit där jag är idag!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Braa jobbat du är bäst.

    2015-03-03 | 22:10:41

Kommentera inlägget här: